گروه كوهنوردي قوشا داغ اهر
برنامه ها و فعاليتهاي گروه

برنامه 6 ماهه دوم سال 97 جنگل نوردی کرینگان 97.7.20 ساوالان 97/5/12 بز قوش سراب 97/4/15 شیروان دره سی 97/4/1 کمال سهند 97/2/14 کامتال 97/2/7 گندیمان 97/1/31 برنامه شش ماهه اول سال 1397 بابک 97/1/10 شیور به پیغام 96.12.18 آفتابه خانه 96.10.22 قلعه بابک 96.10.7 ساوالان 96/5/6 قوشا داغ و آلتین بلاغ 96/3/5 عینالی 96/2/23 آیناخلو 96/2/23

صعود سراسری کرگران (بانوان و آقایان )کشور به قوشا داغ 95/6/26

صعود سراری بانوان و آقایان  کارگری سراسر کشور از 24 استان  به میزبانی اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  اهر و همکاری                 اداره ورزش و جوانان و هیئت کوهنوردی شهرستان اهر در مورخه 95/6/26 به خوبی و خوشی تمام اجرا گردید

نویسنده : اصلاني فرد تاریخ : شنبه 27 شهريور 1395

بابک از کلیبر 95/6/12

گزارش صعود به قلعه بابک

روز جمعه مورخ 12/6/1395 مصادف با سالروز شهدت امام جواد (ع)کروه کوهنوردی قوشاداغ اهر طی برنامه ی نیمه ی اول سال1395 اقدام به صعود به قلعه ی جمهور(بابک) کرد.دراین برنامه تعداد کوهنوردان حاضر12بود.

درطی این برنامه گروه با مینی بوس درساعت6:30 صبح از شهر خارج شده وپس از طی مسیر یک ساعته وارد شهرستان کلیبر شد.درآنجا گروه به دودسته ی5و7نفری تقسیم شدو تصمیم برآن شدکه پیشکسوتان گروه با سرپرستی آقای علی خانی ازمسیرشجاع آباد صعود کنند وگروه دوم با سرپرستی آقای محمد دیزجی از خود شهر کلیبر اقدام به صعود کنند.

گروه دوم درساعت7:40 صعودخود را شروع کرده وپس ازخروج ازشهر وارد مسیر اصلی شد.یک ساعت اول مسیر تا محل صرف صبحانه مسیری کوجه باغی بود که هوای خنک ومرطوب، زیبایی آن رادوچندان کرده بود. درطول مسیربوته های تمشک ودرختان ذغال اخته جنگلی وجود داشت که اعضای گروه می توانستند از آن استفاده کنند .

گروه پس از خروج ازمسیر کوچه باغی در محلی مناسب برای صرف صبحانه توقف کرد وپس از صرف صبحانه وکمی استراحت وارد دره ای کم عمق و زیبا شد که به کمپ گردشگری قعه دره سی منتهی می شد وبخشی از مسیر بود.این دره از دو طرف با جنگلی انبوه احاطه شده بود که وقتی با مه ترکیب می شد جلوه ی خاصی پیدا می کرد.اما افسوس که این دره نیز اسیر دست درازی برخی انسان ها شده وبخشی ازبستر آن تخریب گردیده ولی با اینحال هنوز هم زیبا بود که در مسیر یک ساعته این دره تا کمپ قلعه دره سی باعث خوشنودی وسرور اعضای گروه شد.

وقتی از دره خارج شدیم از قلعه دره سی نیز عبور کردیم و بخش جنگلی مسیر را آغازکردیم.درمسیر جنگلی ما با مسیری زیبا و نسبتاّ سخت تر روبه روبودیم .ما اعضای گروه پس از 45دقیقه کوهنوردی دردل جنگل به آبشاری زیبا رسیدیم که ازسه طرف با صخره هایی بلند احاطه شده بود .گروه درآنجا کمی استراحت وتجدیدقوا کرد و سپس به راه افتاد.گروه برای دور زدن آبشار ازتپه ای باشیب تند بالا رفت و از طرف دیگر آن پایین آمد وبه مسیر خود ادامه داد پس از طی مسیری 1ساعته از جنگل خارج شده وبه چشمه ای درپای قلعه رسیدیم و پس از کمی استراحت سخت ترین بخش صعود را که عبارت بود از 30 دقیقه  کوهنوردی درمسیر سنگلاخی باشیب تند آغاز کردیم .اما گروه با توکل بر خدا از آن نیز عبور کرد ودیگر کم کم داشت آثار قلعه پدیدار می شد و 15 دقیقه ی دیگر تا قلعه باقی مانده بود. در مسیر پیشکسوتان گروه را دیدیم که درحال بازگشت از قلعه بودند وبا خوش وبش وگرفتن عکس یادگاری آنهارا بدرقه کردیم وهمچنین گروه کوهنوردی داغ داش اهر رانیز دیدیم. وسپس به مقصد رسیدیم، قلعه بابک راز مقاومت23ساله ی خرمدینان . اعضای گروه برای لذت بردن بیشتر از مناظر به بالای بام یکی از اتاق های قلعه رفتند و به مه غلیظی خیره شدند که از آنجا شبیه دریای آرامی بود.پس از لذت بردن از مناظر و هوای مطبوع و کمی استراحت در حالی راه بازگشت را در پیش گرفتیم که باز هم در مسیر مه غلیظی حاکم بود.اتفاق جالبی که درراه بازگشت افتاد این بود که ما با سنگ نوردان اهرآقایان:دافع اهری ،عرفان پورشیخ ودوستشان به هم رسیدیم که آنها ازدیواره ی سنگی به قلعه صعود کرده بودند.ما اعضای گروه تقریبا با نیم ساعت پیاده روی سریع خود را به پبشکسوتان گروه رساندیم و بقیه راه را تا پایین قلعه در زمان یک ساعت طی کردیم و در آنجا در غذاخوری ای نهار خوردیم و سپس منتظر ماشین شدیم که بعد از کمی منتظر ماندن ماشین نیامد و به هیچ طریقی هم نمی شد با آن ارتباط برقرار کرد بامشورت همنوردان تصمیم بر آن شد که کمی پیاده روی کنیم و در محلی که در آنجا امکانات رفاهی داشت منتظر ماشین بمانیم.انتظار ما خیلی طول نکشید و زود ماشین آمد و اعضای گروه سوار ماشین شده و حرکت کردیم اما بازهم در راه ماشین خراب شد و ما خود را به طریقی به شهر رساندیم و از آنجا با ماشینهای مسافربری عازم شهر خود شدیم.

اسامی شرکت کنندگان دربرنامه:

علی خانی-التفات جوادیان ـ  علی منصوری ـ چینه کش ـ ادیب ـ دیزجی ـ باقری ـ حسینی ـ فکری ـ بایرام  و امین  اصلانی فرد ـ  صمد محمدیان

گزارشگر برنامه : امین اصلانی فرد عضو نوجوان گروه

نویسنده : اصلاني فرد تاریخ : یک شنبه 14 شهريور 1395

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه كوهنوردي قوشا داغ اهر مي باشد.